Jump menu

Shell в България

Shell в България

Изберете друга държава

Secondary Navigation | back to top

Main content |  back to top

Думата "Shell" се появява за пръв път през 1891 г. като търговска марка на керосина, който Marcus Samuel and Company доставят с кораби до Далечния Изток. Малкият бизнес в Лондон първоначално търгува с антики и ориенталски раковини.

През 1897 г. Самюъл сформира The Shell Transport and Trading Company. Първото лого през 1901 г. изобразява мидена черупка. През 1904 г. мидата Pecten дава визията на корпоративното име и марката.

Защо мидата Pecten?

Еволюция на логото на Shell от 1900 до 1948 г.

Името на компанията е било Shell (раковина), а всеки от танкерите на Самюъл, доставящ керосин до Далечния Изток, носел името на различен вид мида. Знакът на мидата Pecten най-вероятно е взет от емблемата на семейството на бизнес сътрудника г-н Греъм, който внася керосина на Самюъл в Индия, и става директор на Shell Transport and Trading Company.

След пътуване до Сантяго де Компостела, Испания, семейство Греъм възприема символа на Мидата на Св. Джеймс. С течение на годините формата на емблемата на Shell се променя постепенно, следвайки тенденциите в графичния дизайн. Дизайнерът Реймънд Люуи създава и въвежда настоящата емблема през 1971 г.

Защо червено и жълто?

Еволюция на логото на Shell от 1955 до 1999 г.

През 1915 г. Shell Company of California построява първите бензиностанции и трябва да ги направи различими от тези на конкурентите. За целта използват ярки цветове, които да не обидят калифорнийците, и поради силните връзки на щата с Испания, избират червено и жълто.

Реалните цветове се развиват през годините, най-значително през 1995 г., когато с цел да се представи новата визуална идентичност на търговските обекти, са въведени по-ярки и възприемчиви цветове - червеният цвят на Shell и жълтият цвят на Shell. Мидата Pecten остава един от най-големите символи на търговски марки през 21ви век.

Page Tools