Възползвайте се от предимствата:

  • бързина: получавате своята фактура още в деня след датата на нейното издаване
  • сигурност: достъпът до електронните фактури става единствено с предоставено Ви потребителско име и парола.  Услугата е с висока степен на защита  чрез криптирана връзка, индикатор за което е адреса, започващ с ”https:”
  • удобство: информацията се пази 13 месеца, можете да архивирате фактурите веднага или периодично
  • електронната фактура се издава безплатно
  • лесен достъп: за да можете да свалите електронна фактура, единствените технически изисквания са компютърът ви да е свързан с Интернет и да имате инсталиран на него безплатен софтуер Adobe Acrobat Reader версия 7 или по-висока. Можете да свалите програмата безплатно от сайта на Adobe.

Услугата е валидна както за национални, така и за международни фактури.

Получавате уведомително съобщение всеки път, когато имате нова издадена фактура. Съобщението съдържа стойността на фактурата, както и връзка за изтегляне на информацията.

 Електронната фактура, се сваля в zip файл, като съдържа:

  • Данъчна фактура – оригинал – за  зареждания в страната;
  • Подробна справка, неразделна част към фактурата за страната;
  • Придружително писмо  - опис по държави, номера на фактури и суми за международните зареждания;
  • Отделни електронни документи от всяка държава, във формат PDF/XML.

За държавите, които не издават електронни фактури, документи ще продължават да се изпращат на хартиен носител.

За да се регистрирате за услугата, използвайте формата за регистрация по-горе.

Повече информация можете да получите от често задаваните въпроси по-долу или като се свържете с Центъра за работа с клиенти.

Често задавани въпроси:

Информация & Регистрация

Опитвам се да се регистрирам, но не знам клиентският си номер в Shell/ euroShell номер, къде мога да го открия?

Можете да  намерите клиентският си номер в Shell в горната част на фактурата за зареждания в страната отбелязан като „код на клиента”. Вашият euroShell номер може да бъде открит в средната част на фактурата от ляво, отбелязан като „eS номер”.

Какви са стъпките в процеса на регистрация?

Регистрацията е бърза и опростена:

  1. Трябва да попълните регистрационната форма по-горе.
  2.  Ще получите имейл с детайли относно услугата електронно фактуриране.

Имам имейл само в abv. Може ли да се възползвам от услугата?

Да, можете да използвате какъвто и да е имейл, като ние можем да се свържем с Вас, за да проверим дали е достатъчно надежден.

Услугата обвързана ли е с такси?

Не, електронната фактура се издава безплатно.

 Колко време отнема да получа първата си електронна фактура след регистрацията?

Следващата Ви фактура ще бъде електронна, ако датата на регистрация е поне четири дни преди датата на фактуриране.

 Как ще разбера, че имам издадена електронна фактура?

Ще получите известие на имейл, че имате издадена фактура.

 Използвам картите си в чужбина, ще получавам ли всички фактури в електронен вариант?

Ще получавате електронни фактури и за зареждания в чужбина. Някои държави все още не издават електронни документи, от тези страни ще продължите да получавате фактури на хартия. 

Инсталиране & Използване

От какъв компютър и софтуер се нуждая?

За да можете да свалите електронна фактура трябва да инсталирате безплатен софтуер Adobe Acrobat Reader версия 7 или по-висока, а компютърът Ви да има връзка с Интернет. Можете да свалите програмата безплатно от сайта на Adobe.

Забравих си паролата за достъп. Как мога да получа нова?

В случай, че си забравите паролата за достъп, трябва да изберете опцията „забравена парола”. Новата парола ще Ви бъде изпратена автоматично на имейл.

Може ли повече от един потребител да имат едновременно достъп до системата с електронните фактури?

Да. Програмата позволява достъп на до три потребителя едновременно.

Достатъчно сигурна ли е услугата?

Достъпът до електронните фактури става единствено с предоставено Ви потребителско име и парола.  Услугата също така е високо защитена, което можете да разпознаете по адреса, започващ с ”https:”

Възможно ли е да се върна отново на хартиена фактура, ако преценя че услугата не ми допада?

Да. Трябва да се свържете с Центъра за работа с клиенти на 0800 13 483.

Какъв е периодът, в който ще имам достъп до издадените фактури и ще мога да изтеглям документи?

Вашите електронни фактури се съхраняват онлайн 13 месеца.

Трябва ли да изтеглям (download) фактурата още с издаването й?

Информацията се пази 13 месеца, можете да ги архивирате веднага или периодично.

Как мога да променя имейл адрес/добавя нов потребител/ премахна потребител за тази услуга? 

Единствено трябва да се обадите на Центъра за работа с клиенти  на безплатната ни телефонна линия  0800 13 483.

Други Въпроси

Използвам Adobe Acrobat Writer. Ако направя промени в PDF фактурата, ще се запазят ли?

Да. Моля имайте предвид, водният знак на фактурата ще покаже, че електронния подпис вече не е валиден и съдържанието на файла е променено. 

Може ли да принтирам оригиналната фактура и тя да бъде валиден счетоводен документ?

Можете да принтирате електронната фактура, заедно с електронния сертификат на хартия, но електронните фактури могат да се съхраняват в електроннен формат/електроннен архив/.  

Нужно ли е да уведомя местните данъчни служби, че преминавам към електронна фактура?

Не.  Услугата електронно фактуриране предоставена от Shell е  съобразена със законовите изисквания и данъчни регулации.

Как ще подавам ДДС с електронни фактури?

По същия начин, както с хартиена фактура. Единствената разлика е, че при съхранение на фактурите в електроннен формат, трябва да пазите PDF файловете до изтичане на определения от закона срок.

Къде мога да открия допълнителна информация?  Можете да научите още за услугата електронно фактуриране:

  1. Онлайн – като използвате опцията „Помощ”
  2. Като се обадите на Центъра за работа с клиенти