master

Дъщерната компaния на BMW Group Designworks и Shell влязоха в сътрудничество, за да разработят иновативна водородна станция, която ще улесни клиентите при зареждане. Превозните средства с водородно гориво се доказват като все по-подходящи за ежедневна употреба и могат потенциално да се превърнат във важна опция за транспорт с ниски емисии на въглерод за в бъдеще. Новият дизайн на водородната станция ще осигури безпроблемно зареждане от колонките за водачите и ще насърчи възприемането на водорода като транспортното гориво на бъдещето. Премиерата се състоя на Панаира в Хановер, Германия, от 24 до 28 април 2017 г.

Проектиране на нов начин на зареждане.
Дъщерната компания на BMW Group, Designworks, дизайнерско студио, което добре познава предизвикателствата пред проектирането на бъдещето на транспорта, беше избрано от Shell да създаде нов дизайн на водородна станция. Designworks подходи към проекта, като приложи иновативния и комплексен процес за проучване и дизайн на BMW – Fixstern (фиксирана звезда). Този пионерски подход към иновациите създава визия за бъдещето, обща визия за всички участници, към която да се придържат и към която да се стремят.

„Освен че осигурява продуктови иновации, едно от най-важните предимства на процеса Fixstern е силата му да създава ангажираност за обща цел, като предоставя осезаема визия, към която могат да се стремят няколко партньори по проекта,“ казва Соня Шийфър, директор на студиото на Designworks в Мюнхен.

master2

Oasis: Нов идеен проект за водородна станция.
Водородните станции, които се предлагат понастоящем на пазара, се основават на тези за традиционните горива. За да вдъхнови свят, изпълнен с чиста енергия, Designworks създаде Oasis – идеен проект за водородна станция, която се отличава от станциите във формата на буквите „H“ или „L“ на пазара. Това е нов тип продукт с подобен на колона дизайн като буквата „I“ с приятелско излъчване. Oasis черпи вдъхновение от естествените форми и се издига елегантно нагоре, като се превръща в притегателна точка както отблизо, така и отдалеч.

Дизайнът на водородната станция на Shell е чист и изключително опростен, като всички механични части са невидими. Когато се доближи към станцията, потребителят ще се наслади на светлинна система с указания, голям информационен екран и иновативен накрайник за зареждане. Светлинната концепция насочва потока на превозните средства, като предоставя прецизна и ясна информация дали станцията е заета и за оставащото време на зареждане.

nozzle

Разработена е концепция за кратка графична комуникация за екрана за взаимодействие от предната страна на станцията, която да предоставя ясна и леснодостъпна информация. Тя дава възможност на потребителите да следят оставащото време на зареждане и цената, да извеждат карти, за да търсят подробности за маршрута или да се запознаят по-добре със света на водорода.

Екипът проектира нов механизъм за захващане и заключване за накрайника за зареждане, който предлага изключително интуитивен начин за изваждане и връщане на накрайника. За да направи изживяването още по-приятно, в накрайника е интегриран екран, който води потребителите стъпка по стъпка през процеса на зареждането. Освен че предлага иновативно изживяване при зареждане, новият идеен проект за станция със своя изчистен дизайн и лесни за употреба функции отправя ясно послание за бъдещето на водорода.

Оливър Бишоп, генерален мениджър „Водородни технологии“ в Shell, каза: „Клиентите са в основата на това, което правим. За нас е удоволствие, че си сътрудничихме с Designworks за създаването на нова водородна станция, която ще ни позволи да улесним клиентите при зареждането с водород. Тя не само ще осигури безпроблемно зареждане, но ще помогне на водородното гориво да се превърне в дори още по-привлекателна опция за в бъдеще“.

nozzle 2

Designworks, дружество на BMW Group
Designworks е дружество на BMW Group и творчески консултант, който създава иновации от повече от четиридесет години. Придобито от BMW Group през 1995 г., Designworks предоставя възможност на компанията-майка, както и на известни международни клиенти извън автомобилната индустрия, да разширяват бизнеса си чрез услуги за дизайн и творчески консултации. Със студия в Лос Анджелис, Мюнхен и Шанхай и с клиенти, които включват BMW, MINI, Rolls Royce, HP, Microsoft, Corsair, Coca Cola, Embraer, Neil Pryde, влаковете на Siemens и авиолиниите на Сингапур, Designworks има сериозно участие в най-разнообразни отрасли.

BMW Group
С трите си марки BMW, MINI и Rolls-Royce BMW Group е водещият производител на луксозни автомобили и мотоциклети в световен мащаб, като също така предоставя първокласни финансови и транспортни услуги. Като глобално дружество разполага с 31 съоръжения за производство и монтаж в 14 държави и с глобална търговска мрежа в над 140 държави. През 2016 г. BMW Group продава приблизително 2,367 милиона автомобила и 145,000 мотоциклета в цял свят. Печалбата преди данъци за финансовата 2015г. е приблизително 9,22 милиарда евро при приходи от 92,18 милиарда евро. Към 31 декември 2015г. BMW Group разполага с 122,244 служители.

Успехът на BMW Group винаги се е основавал на дългосрочно планиране и отговорни действия. По този начин дружеството постигна екологична и социална устойчивост чрез веригата на стойността си, задълбочена продуктова отговорност и ясен ангажимент към запазване на ресурсите като неразделна част от стратегията си.

Shell
Shell е интегрирана компания за енергетика и нефтохимични продукти с приблизително 92 000 служители в над 70 държави. Shell се стреми да посрещне нарастващото търсене на енергия в световен мащаб по икономически, екологично и социално отговорен начин. Shell инвестира в създаването на алтернативни транспортни горива, включително биогорива, втечнен природен газ (LNG), водород и електрически превозни средства. В Германия Shell е част от групата JV H2 Mobility заедно с Air Liquide, Daimler, Linde, OMV и Total, която ще изгради мрежа от водородни станции до 2023 г. Извън Германия Shell вече има водородни станции в Калифорния, САЩ и Обединеното кралство.