Най-често задаваните въпроси за LNG, зареждането с гориво и безопасността
Тъй като зареждането с LNG се различава от зареждането с дизел, водачите трябва да бъдат подходящо обучени. Както при всяко друго гориво, за да осигурите безопасна работа е важно да сте добре обучени и да следвате правилните процедури.
Списък за проверка:
Спуснат надолу шлем за предпазване на лицето (предпазните очила не са достатъчни) – например, в съответствие със стандарт EN166
Криогенни ръкавици (например, в съответствие със стандарти EN388 и EN511)
Затворени обувки
Дълги панталони
Горнища с дълги ръкави
Не, шофьорите на камиони трябва да носят техни собствени ЛПС.
Не ни е позволено да даваме препоръки относно марки или магазини, но ЛПС могат да бъдат закупени чрез интернет или от специализиран търговски магазин. Шлем за защита на лицето (по стандарт EN 166 приблизително 50-60€), криогенни ръкавици (50-250€)
Всеки човек, който зарежда с LNG, трябва да знае как да го направи, тъй като се различава от зареждането с дизел. Необходими са конкретни ЛПС. Забележка: задължително – камион на LNG и горивна карта Shell за LNG
Всички съществуващи станции за LNG, където зареждането с LNG е възможно с горивна карта Shell LNG, можете да намерите в локатора за обекти за бизнес клиенти тук: https://www.shell.bg/business-customers/shell-fuel-card/helpful-tools/station-locator-and-route-planner.html
В платформата Shell Fleet Hub, до която имате предоставен достъп.
Това е често срещана практика в отрасъла. Продажбата в литри би била по-малко точна, тъй като в зависимост от налягането и температурата на LNG, действителното съдържание на енергия за даден обем може да варира значително. На базата на маса (кг) можем да осигурим правилното енергийно съдържание за нашите клиенти.
Shell LNG спазва стандарт EN- 16723-2 "Природен газ и биометан за използване в транспорта и биометан за инжектиране в мрежата за природен газ – Част 2: Спецификация на автомобилните горива"
На връзката по-долу са предоставени видеоклипове за обучение на различни езици https://www.youtube.com/playlist?list=PLEPIVJVCFQH3AP1lq1fJdXNvoOyHgw0ax
LNG, като гориво за морски и сухопътен транспорт е утвърдено и се основава на безопасни и доказани технологични процеси. Опитът в отрасъла показва, че когато се работи с подходящия газов стандарт, LNG не представлява по-голям риск от другите горива като пропан-бутан, бензин и дизел, които се транспортират всеки ден. (LNG за траснпорт Въпроси и отговори Версия 1.2 – м. април 2016 г.)
LNG се съхранява и транспортира в специално създадени системи. Въпреки това, при малко вероятен случай на разлив на LNG или ако по невнимание се изпусне върху почвата, LNG бързо ще се изпари, тъй като веднага се затопля от заобикалящата го среда.
LNG има коефициент на компресия от 1:600, докато при сгъстения природен газ (CNG) той е от 1:200 до 1:300. Така в резервоарите може да се съхранява газ с по-висока енергийна плътност и по-големи обеми. По този начин LNG се използва при превози с тежки товари и на дълги разстояния, докато CNG се използва при превози на леки товари и къси до средни разстояния.