Глобална гореща линия на Shell
Съдят ни според делата ни: нашата репутация се обуславя от това дали се ръководим на практика от изповядваните от нас основни ценности - честност, почтеност и уважение към хората. Те са в основата на Основните бизнес принципи на Shell, както и на Кодекса за поведение. Създадохме глобална гореща линия с цел да позволим на нашите служители и партньори да докладват своите опасения и да съобщават за евентуални случаи на несъответствие с нашите ценности и принципи.
Този инструмент не е предназначен за клиентски оплаквания и запитвания. За въпроси, свързани с обслужването на клиенти, моля, свържете се с местния офис на Shell.
Какво представлява глобалната гореща линия на Shell?
Глобалната гореща линия позволява на служителите на Shell и на други лица да споделят своите опасения и съмнения, или да търсят помощ по въпросите, свързани със спазването на закона, на Основните бизнес принципи на Shell, както и на Кодекса за поведение, като поверителността е гарантирана, за да се избегне страхът от ответни действия.
Кой може да използва глобалната гореща линия?
Глобалната гореща линия е предназначена за всички служители, контрактори и бизнес партньори на Shell (като клиенти, доставчици, посредници) за случаите, в които те са забелязали некоректно действие или поведение от страна на дадена компания Shell или служител на Shell. Този инструмент не е предназначен за обслужване на жалби и запитвания от клиенти.
По какъв начин може да се изпрати запитване или да се подаде сигнал с помощта на глобалната гореща линия?
Сигналите се подават онлайн, като посетите сайта на глобалната гореща линия - попълва се формуляр, с който се съобщава запитването или проблемът. Интернет страницата е достъпна на 14 езика, включително на английски език и достъп до нея имат както външни лица, така и служители на Shell.
Какво ще се случи, когато подам сигнал чрез глобалната гореща линия на Shell?
Може да подадете сигнал анонимно, без да споделяте Вашите данни, или може да посочите своето име и данни за контакт. Важно е да предоставите възможно най-много информация относно проблема, но се придържайте към фактите, особено в случаите, когато отправяте обвинение към друго лице.
След регистрирането на Вашия сигнал посредством интернет страницата ще получите номер на доклада и ПИН код. С тях може да получите достъп до сайта, където да проверите дали има отговор по регистрирания от Вас случай или да предоставите допълнителна информация по него. Подаването на сигнала чрез уебсайта ще генерира доклад, който се изпраща до Shell.
Какво се случва с доклада, след като бъде получен от Shell?
Докладваният от Вас случай се предава на Регионалeн координатор, който го оценява и пренасочва към специалист. Специалистът от своя страна взима решение за мерките, които да се предприемат.
В случай че обаждането е с характер запитване, то се предава на квалифицирано лице, което да предостави мнение, напр. на експерт в съответната област или на член на юридически екип.
В случай че докладът съдържа обвинения, изискващи внимателно разследване, се определя разследващо лице или разследващ екип, който да работи по случая. Това най-често ще включва ангажирането на обучен разследващ, базиран в съответната страна, за която се касае случаят, т.е. лице, притежаващо съответните експертни познания на местно ниво.
Ако докладваният случай изисква експертен опит, който не е наличен в Shell, може да бъде включен външен експерт при подобна строга поверителност. Подробностите по случая и особено самоличността на лицето, което е подало сигнала, и всички лица, споменати в доклада, се пазят в тайна и се споделят само при изрична необходимост. Самото разследване ще се фокусира върху обективен, фактически анализ на случая. В случай че се установи, че твърдението е вярно, местната оперираща компания ще вземе решение за действието или действията, които да бъдат предприети.