Думата Shell за първи път се появява през 1891 г. като търговска марка за керосина, доставян в Далечния изток от Marcus Samuel and Company. Тази малка лондонска фирма търгувала първоначално с антики, редки антикварни предмети и ориенталски мидени черупки. Те станали толкова популярни – викторианците ги използвали особено често за украса на кутии за бижута – че скоро се превърнали в основата на доходоносната търговия на фирмата за внос и износ на стоки с Далечния изток.

Думата придобива корпоративен статут през 1897 г., когато Самюел създава Shell Transport and Trading Company. Първото лого през 1901 г. е обикновена мидена черупка, но до 1904 г. се въвежда емблемата с черупка на мида Сен Жак или пектен, за да изобрази визуално името на фирмата и марката.

Когато Royal Dutch Petroleum Company и Shell Transport and Trading се сливат през 1907 г., името и символът на марката на втората (Shell и пектен) стават краткото наименование и емблемата на новата компания Royal Dutch Shell Group. Това е останало така чак до наши дни.

Формата на емблемата на Shell се променя постепенно в течение на годините в съответствие с тенденциите в графичния дизайн. Настоящата емблема се въвежда през 1971 г. Тридесет години по-късно тя устоява на изпитанието на времето като един от най-разпознаваемите символи в света.

Научете за историята на Shell в България

Звукът на Shell

От първите години на 20-ти век Shell използва музика във визуални и звукови комуникации, включително сътрудничество с певците Бинг Кросби и Сами Дейвис-младши. Работейки с британския композитор на филмова и телевизионна музика Том Хауи, през 2015 г. ние представихме „Звукът на Shell“ – звуков подпис, който улавя ценностите и енергията на марката Shell като модерна компания, стремяща се към иновация, за да изгради едно бъдеще с устойчива енергия.

Резултатът е 3-минутна инструментална композиция и пакет от над 50 вариации в различни музикални жанрове и стилове. Всяка се базира на централна мелодия, която може да се изрази в множество стилове – от тежки електрически китари до тайландски и турски адаптации. Най-кратката експресия е 2-секундна мнемоника – или ключова мелодия – която например придружава логото с пектен в края на филм за Shell. След време бихме искали тя да стане разпознаваема мигновено така, както самата емблема с пектен. 

Чуйте 2-секундната мнемоника

Гледайте кратък филм за създаването на звука на Shell

Инициативата #makethefuture

С нашата инициатива #makethefuture задаваме на хората по света дързък въпрос: ами ако вашите идеи можеха да помогнат за справяне с енергийните предизвикателства пред света?

Целта на инициативата е да отключи научната изобретателност и творческия дух на хората и да ги вдъхнови да се присъединят към нашите програми за иновация – например Shell Ideas360 и Shell Eco-marathon за студенти, Shell LiveWIRE за млади предприемачи и Shell GameChanger за опитни новатори.

Сега повече от всякога светът има нужда от повече учени, технолози, инженери и математици, които да се заемат с енергийните предизвикателства пред света.

Прогрес, стимулиран от малки стъпки

Инициативата #makethefuture се съсредоточава върху иновации, които стимулират човешкия прогрес. Идеалният пример е Лорънс Кембъл-Кук, който представи силна идея в програмата LiveWIRE на Shell: обновяване на футболното игрище на западащата общност в Моро да Минейра – фавела на Рио де Жанейро.

Под повърхността положихме около 200 кинетични панела, разработени от Лорънс. Тези панели улавят енергията, генерирана от движението на играчите, и в комбинация с енергията от соларни панели местните жители вече имат частично възобновяем източник на електричество, който подпомага захранването на прожекторите на игрището.

Научете повече за инициативата #makethefuture

Още в раздела „За нас“

Кои сме ние

Научете за бизнеса и хората ни и как се разраснахме от малък магазин в Лондон преди близо 200 години.

Какво правим

Shell е глобална група от енергийни и нефтохимически компании. При нас работят близо 94 000 служители в над 70 държави.

Може също да се интересувате от

Бъдещето на енергията

Ние използваме нашето ноу-хау, технологии и иновации, за да доставяме повече и по-чиста енергия за нарастващото население на света.

Make the future

We believe the answers to tomorrow’s energy challenges lie in the power of people’s ingenuity, and that together we can #makethefuture today.