Jump menu

Shell в България

Shell в България

Изберете друга държава

Secondary Navigation | back to top

Main content |  back to top

Новини и съобщения до медиите

Shell Eco-marathon в Европейската седмица на мобилността в София

Студенти от ТУ – София, демонстрираха визията на Shell Eco-marathon за устойчив транспорт, като показаха автомобил, захранван с водород, с който участваха в Shell Eco-marathon 2015
Shell Eco-marathon in Sofia

Кметът на София - г-жа Йорданка Фандъкова, по време на откирването на Европейската седмица на мобилността в София, в която уастваха студенти от ТУ-София, заедно с разработения от тях водороден автомобил за Shell Eco-marathon 2015

Автомобилът на студентите от ТУ – София, който им спечели второ място в Shell Eco-marathon тази година, беше в центъра на програмата на първия ден от Европейската седмица на мобилността. Колата, конструирана изцяло с фокус върху  намаляване на вредните емисии в околната среда и нисък разход на енергия, е израз на българската идея, пречупена през глобалната визия на Shell, за това как ще изглежда бъдещето на транспорта в европейските градове и логично намери своето място в обществената инициатива. Автомобилът използва иновативен източник на захранване с водородна горивна клетка, за да изминава максимално разстояние с минимален разход и емисии.

Отборът показа своята кола по време на церемонията по откриването на Европейската седмица на мобилността на площад „Ал. Невски“ в София пред насъбралите се посетители. Студентите споделиха, че са получили покана да участват в седмицата на мобилността, защото автомобилът им от Shell Eco-marathon 2015 е нагледен пример за трансформацията в транспорта, която събитието цели да популяризира. Стремежът към по-чиста градска среда чрез по-малко емисии от транспорт напълно съвпада и с глобалната визия на Shell, за ефективното придвижване на хора, стоки и услуги, което да бъде в основата на всяко съвременно общество.

Колата, която е изцяло по конструкция и дизайн на студентите и използва водород като източник на енергия, е с аеродинамична форма. По-рано тази година именно този автомобил им спечели второто място в Европа по време на единственото по рода си иновативно техническо състезание за ученици и студенти – Shell Eco-marathon в Ротердам, Холандия.

„Достойно е, че тези млади хора разработват автомобилите на бъдещето и дават всичко от себе си в преследване на тази цел. Те работят целенасочено, за да предложат енергийно ефективни решения за градския транспорт. Именно това ме спечели за каузата – тяхната мотивация, добрата им работа и впечатляващите рекорди, които са постигнали до момента в мащабно международно състезание като Shell Eco-marathon“, сподели Любомир Христов, заместник-кмет „Транспорт и транспортни комуникации“ в Столична община.

„Автомобилът ни прави особено горди и уверени за бъдещото развитие на проекта в Техническия университет – София. Той е същинско олицетворение на нашия собствен принос към развитието на интелигентната мобилност. Вече 7 години имаме прекрасната възможност да използваме европейското състезание Shell Eco-marathon като платформа, на която да покажем и развием идеите си. Европейска седмица на мобилността е чудесна възможност за нас като млади хора да развием разговора за бъдещето на транспорта, в унисон с визите за мобилността на Shell и европейската общност, с широката общественост“ , каза Симеон Михов, пилот на отбора.

Колата на ТУ – София, зае почетното второ място сред 8 отбора, които се състезаваха  в категорията автомобили „Градски тип“ с водородна горивна клетка на финалите на Shell Eco-marathon Европа 2015. Отборът измина забележителните 215 км/ м3, като остави пред себе си единствено студентите от Политехническия университет в Нант, Франция, с резултат 373 км/м3. Класирайки се сред първите за трети път в своето дългогодишно успешно участие в Shell Eco-marathon, ТУ-София утвърди мястото си сред най-добрите отбори на състезанието.

„Това, което привлича младите хора към Shell Eco-marathon е, че те стават част от европейска инициатива на глобална компания, позната с лидерската си позиция в сектора, която търси именно техните смели и нестандартни идеи за бъдещето на транспорта. Присъединявайки се към Европейската седмица на мобилността, българските участници в Shell Eco-marathon демонстрират своята активна позиция за подобряване на градската среда чрез по-чист транспорт с по-малко вредни емисии – визия, която е в синхрон с концепцията и на самото състезание Shell Eco-marathon“, коментира Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell България.

Автомобилът на ТУ – София, ще участва още веднъж в рамките на Европейската седмица на мобилността. На 22 септември в София от 10 часа сутринта  младите таланти ще направят демонстрация на улица „Йосиф Гурко“ в частта между бул. „Васил Левски“ и бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“.

Shell Eco-marathon е уникална европейска инициатива, която поставя пред студенти и ученици предизвикателството да изпитат границите на енергийната ефективност на пътя. Състезанието предлага арена за студентите и учениците да тестват превозни средства по свой дизайн и  изработка. Целта на Shell Eco-marathon e да вдъхнови младите хора да се превърнат в учени и инженери на бъдещето.

По време на Shell Eco-marathon Европа помежду си се състезават представители на бъдещото поколение от инженери и учени на възраст между 16 и 25 години от около 30 страни. Успехът се определя от разстоянието, което всеки отбор изминава с 1 кВтч енергия или 1 литър гориво. През 2016 г., състезанието ще се проведе в Лондон, Великобритания.

Медийни запитвания:

Драгомир Гюров

AMI Communications за Shell Eco-marathon 2015

02 989 5115 | 0886 634 580

Dragomir.Gyurov@amic.bg

За Shell България

Shell е на българския пазар от 1991 г. В България компанията оперира верига от около 100 търговски комплекса за продажба на горива на дребно и е един от лидерите на пазара на горива на дребно в страната, а за своите корпоративни клиенти предоставя услугата euroShell Card.

Всеки месец в търговските комплекси Shell в България се обслужват повече от 1 милион клиенти. През 2009/2015 г. са открити 7 нови магистрални обекта  Те се присъединиха към европейската мрежа от магистрални обекти на Shell. Така клиентите на тези бензиностанции са сред 25-те хиляди клиенти, обслужвани всеки час в над 650 магистрални обекта в мрежата на Shell в Европа.

Page Tools