Ферари и Шел работят заедно от повече от 70 години. Двете компании поддържат най-дългото партньорство в историята на моторните спортове, което продължава и до ден днешен. През годините петролната компания е изигравала важна роля в успехите на Скудерията в F1. Също така Шел е основен партньор на Ферари в WEC и състезанията с GT автомобили по целия свят.

Сайнц бе доволен от горивата на Шел през сезон 2022. Испанецът смята, че петролната компания е свършила страхотна работа по време на изминалата кампания, в която се използва новото гориво Е10.

Пилотът на Ферари записа първата си победа в F1 през изминалата кампания. Това се случи по време на Гран при на Великобритания. Сайнц се върна назад и сподели още подробности за това как се е чувствал в онзи ден на Силвърстоун.

„Първата победа в F1 за отбор като Ферари вече е невероятна, но да я постигнеш на писта като Силвърстоун прави момента още по-прекрасен. Това беше специален ден в състезателната ми кариера. Да ви кажа честно никога няма да забравя спомените от него“, сподели Сайнц.

„Състезанието беше и едно от най-добрите за сезона. Същност това направи деня още по-специален. Да се качиш на подиума беше най-хубавият момент от деня, защото чуваш испанския и италианския национален химн и виждаш хората от отбора, които стоят отдолу. Това дава страхотно усещане“, добави Сайнц.

Успехът на испанеца в тазгодишната Гран при на Великобритания не би могъл да се случи без помощта Шел. Тази година доставчикът на гориво за Скудерията беше изправен пред важна задача, която според Сайнц е изпълнил перфектно.

„Този сезон беше задължително да се състезаваме с 10% биоетанол. Горивото на Шел ни даде предимство през сезон 2022. Ако погледнем към този сезон, мисля, че ни помогна фактът, че тази компания толкова силна в създаването на гориво с 10% биоетанол. Те имат опит богат опит с него.“

"През последните години в Шел работят усилено, за да създадат версия с най-високо качество. Тъй като те са създали отличен продукт, разликата от миналата година беше забележима. Това е така, защото през последните няколко години те работиха усилено по проекта с 10% биоетанол и ще направят същото със създаването на 100% устойчиво гориво през сезон 2026." Според Сайнц, дългосрочното сътрудничество между Шел и Ферари дава гаранция, че те могат да продължат да произвеждат отлични продукти и в бъдеще.

„Интересно е да се види от колко време работят заедно Ферари и Шел. Когато дойдете да работите в Маранело, веднага виждате колко силно е сътрудничеството. И двете страни се познават толкова добре. Затова сътрудничеството между тях е отлично. По време на сезона като пилот често идваш тук, в лабораторията на Шел, и виждаш колко усилено работят, за да направят всичко перфектно за нас. Те непрекъснато работят за подобряване на производителността и следят всичко.“

Скудерията записа двойна победа в първия старт за сезон 2022 в Бахрейн. Тогава Льоклер финишира първи, следван от Сайнц. Испанецът ще помни и този момент, тъй като тогава е осъзнал, че вече има възможност редовно да бъде в челото на колоната.

„Тази година сезонът беше доста различен, защото се състезаваш в челото, което е по-напрегнато. За съжаление в началото на годината ми отне повече време да свикна с автомобила. В резултат на това бях по-малко конкурентен, отколкото в края на кампанията, където карах добре. Надявам се да използвам това и през следващата година. Тогава трябва да имам по-добър старт на сезона. В допълнение всички отново се надяваме да бъдем на старта с конкурентен автомобил през 2023 г. Работим усилено по този въпрос и развиваме болида възможно най-много.“

Сезон 2023 ще бъде голямо предизвикателство за отборите. Това се дължи на разрешения календар, който трябва да включва 24 старта. Има вероятност техният брой да бъде намален до 23 заради отмяната на Гран при на Китай. От F1 все пак ще опитат да намерят заместник на надпреварата край Шанхай. Сайнц призна, че не вижда никакъв проблем в това да кара за Ферари в повече стартове през следващата година.

„24 състезания не са никак малко. Но от друга страна, аз още съм млад и вероятно се намирам в най-добрата фаза от кариерата си. Така че за мен това е напълно постижимо. Наистина ми харесва да пътувам и да бъда конкурентноспособен. В момента изживявам мечтата си като пилот на Ферари и обичам да виждам света, носейки цветовете на тази легендарна марка.“

„Не се оплаквам от календара, но в същото време смятам, че той е много труден за другите хора в падока. Голяма част от персоналите на екипите са далеч от семействата си, което не е приятно. Затова трябва внимателно да разгледаме как да осигурим правилния баланс за всички хора в падока. По този начин трябва да се гарантира, че ще има правилен баланс за личния им живот. Според мен, F1 ще трябва да направи компромис по този въпрос“, завърши Карлос Сайнц.